HaHaHa in de Horeca

Waarom dit boekje?

  • Omdat alles staat of valt met ‘good hostmanship’!

Lekker op een terras zitten of ontspannen uit eten: het zijn de geneugten des levens. Mooi natuurlijk als gasten na het afrekenen met een voldaan gevoel naar huis gaan. Tevreden over de kwaliteit van het eten en drinken én over de geboden gastvrijheid. Maar helaas is dat niet altijd het geval. Al is het eten heerlijk, de ambiance gezellig en zijn de drankjes op de juiste temperatuur, dan nóg is succes niet gegarandeerd. Degene die het uitserveert is degene die uiteindelijk moet scoren. Doet-ie dat niet, dan is een ontevreden gast het resultaat. Een gemiste kans! Immers, alles staat of valt met ‘good hostmanship’.

  • Om binnen 1 uur goed geïnformeerd aan de slag te kunnen!

Zeker in dit digitale tijdperk zijn horecazaken extra kwetsbaar. Negatieve recensies op internet liegen er vaak niet om en blijven tot in lengte van dagen zichtbaar. Met name in vakantieperiodes is de druk extra groot. De vakanties zorgen voor meer klandizie en dus worden tijdelijke krachten ingezet. Maar seizoenskrachten, hoe enthousiast ook, hebben meestal geen binding met het bedrijf. En vaak ook geen horecavakopleiding. Ze moeten snel aan de slag en er is geen tijd of geld beschikbaar voor speciale trainingen of workshops. Immers de gast wacht al…Maar het afbreukrisico is hoog! Immers één persoon kan het bezielende werk van een ondernemer en zijn of haar collega’s in één klap tenietdoen. Vaak omdat men zich simpelweg niet eens bewust is van zijn of haar (non)-verbale gedrag. Ontzettend zonde en ook niet nodig.

  • Om de klanttevredenheid én het werkplezier positief te beïnvloeden

‘Hostmanship in one hour’ helpt om op een eenvoudige, snelle én goedkope manier een bijdrage te leveren aan het verhogen van de klanttevredenheid bij gasten van horeca-gelegenheden. En niet onbelangrijk: zeker óók aan het vergroten van de arbeidsvreugde van de mensen die het werk doen!

De jongere generatie verkiest niet zelden de snelheid en vluchtigheid van het internet en is minder gericht op lezen. De opzet van dit boekje beoogt dan ook de lezer heel snel ‘to the point’ en op plezierige wijze van informatie te voorzien. Het boekje bevat humoristische anekdotes, voorzien van aansprekende illustraties, die de valkuilen op het vlak van klantcontact schetsen. Geschreven in een toegankelijke schrijfstijl. Binnen één uur maakt de lezer op een luchtige maar effectieve manier kennis met de do’s en don’ts.

Lees verder: voor wie?